Tuesday, February 4, 2014

Kenapa Saya Pilih Bisnes Shaklee?

Alhamdulillah..

Akhirnya dapat mengadap PC.. Anak2 dan suami dah lena dibuai mimpi, so sy nak ambil kesempatan masa yg ada nie utk mengupdate blog.. mlm nie bukan nak share pasal produk Shaklee tp nak share KENAPA SAYA PILIH BISNES SHAKLEE? Saya bukan la siapa2 dalam Shaklee..hanya Distributor Shaklee sahaja.. Impian saya besar..Nak jadi Master dalam Shaklee macam PM Cery.. (Disember 2014)

KENAPA SAYA PILIH BISNES SHAKLEE?

1. Shaklee menawarkan produk kesihatan yang berasaskan bahan semulajadi. Saya seorang Pharmacist. Pharmacist dengan produk kesihatan ni mmg sinonim la kan..masih dalam bidang saya.

2. Saya nak jadi WAHM. Kerja sendiri sambil jaga anak2 sendiri. Sampai bila nak kerja makan gaji dgn kerajaan kan.. Mungkin ramai yg tak tahu kerja pharmacist macam mane..saya incharge farmasi pesakit luar...dah nak masuk 4 tahun dah...macam2 org saya jumpa..makin hari pesakit makin ramai..pelik kan..staff makin kurang sbb ramai yg resign..tak tahan dengan beban kerja hosp kerajaan..Bukan setakat penat fizikal..tp mental pun penat..kerja di hosp kerajaan ni org anggap kami ni macam KULI dorg je...kene tengking, marah2 kitorg kalo takde ubat..bukan salah kami pun kalo takde ubat kan..Hosp mmg takde duit nak beli ubat..tp kami yg kena marah...tak sabarnya nak resign dr gov. Tp sebelum resign kena make sure Bonus Shaklee dah RM10k :) kan..kalo tak susah gak nak survive tu..

3. Saya nak jadi kaya..Nak bagi duit belanja bulan2 at least RM1000 atau lebih lagi kat mak kat kg..Nak sedekah banyak2 untuk saham Akhirat. Nak jadi penyumbang dana utama untuk Tahfiz An-nur Setiu..Nak Menyumbang dana untuk Skuad Kebajikan Bidadari di bawah pimpinan Asma Suardi..Nak bagi sumbangan duit untuk saudara Islam kita di Syria..setiap kali pergi solat kat masjid nak masukkan semua duit dalam purse dalam tabung masjid..dan tidak lupa nak tolong suami saya menampung keperluan keluarga..Bestnya kan:)..InsyaAllah..Tula pentingnya kita jadi KAYA kan :)

4. Financial freedom.. Nak settlekan loan rumah dgn BPP. Personal loan, dan Grand Livina. Nak settlekan gak Myvi ayah dan personal loan suami.


Sekarang dah 3 Feb 2014. Masih berbaki 25hari untuk closing shaklee. Target untuk February 2014:

1. Naik rank supervisor dengan 3000UV.

Macam Mane nak dapat 3000UV. Nak jual:
> 10 Set Kanak-kanak : Mealshakes+ Omegaguard+ Vit C Chewable.
> 10 Set Kecantikan : Vit C SR + Vit E + Vit B Complex
> 10 Set mighty 3 Gems: Performance Drink + Mealshakes + ESP
> 10 Botol Vivix

2. Praktikkan apa yg disaran dalam buku Mudahnya menjemput Rezeki:
> Utamakan solat
> Banyakkan Sedekah
> Bina Silaturrahim
> Istighfar, selawat, zikir
> lazimkan bacaan Al-fatihah di mana2.
> Tahajjud
> Solat Dhuha

Ya Allah..permudahkanlah urusanku..Bukakanlah pintu hati seluruh rakyat Malaysia untuk membeli produk Shaklee denganku..permudahkan urusan jual beli kami..Realisasikanlah impianku untuk menjadi WAHM dan menjadi suamiku WAHD..Permudahkanlah perjalananku dalam Bisnes Shaklee sehingga mencapai Master Coordinator pada Disember 2014..Tiada  yang mustahil bagiMU ya Allah..Amin

No comments:

Post a Comment

AddThis