Tuesday, January 26, 2016

Bagaimana Cara Mudah Untuk Berhenti Merokok dengan Cepat.

TESTIMONI 1: NASIRUDDIN SULONG.

(Gaya bahasa diolah semula oleh Zarida Zakaria)

Assalamualaikum…Semangat Pagi semua ☺

Nama saya Nasiruddin Sulong (51th), seorang suami dan bapak 6 org anak.

Disini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan produk Shaklee iaitu VIVIX.

Saya seorang perokok tegar. Saya merokok seawal usia belasan tahun. Sudah lebih 30 tahun saya 'bersama' dengan nikotin. Bayangkan sehari saya boleh habiskan 2 bungkus rokok Marlboro Light bahkan lebih. Bayangkan dah berapa banyak pembaziran yang saya lakukan yang juga merosakkan diri saya secara perlahan-lahan. Sedih jika diigatkan semua itu.

Dalam hati memang berniat untuk berhenti merokok tetapi usaha saya selalunya gagal. Punca kegagalan itu saya sendiri tidak pasti. Sampai pada suatu masa, anak saudara saya memperkenalkan Shaklee kepada saya. 

5 September 2013 saya mula mengamalkan VIVIX. Pada awalnya saya mengambil Vivix hanya untuk menjaga kesehatan & tidak bermaksud untuk berhenti merokok. Saya minum 1 sudu teh setiap malam sebelum tidur.

Selepas seminggu pengambilan Vivix, badan rasa lebih bertenaga. Masuk minggu ke 2, perasaan saya mula berkecamuk. Saya tertanya, "kenapa dengan aku nie…kenapa rokok ni tak abis lagi , dah 3 hari…". Rasa rokok pun dah mulai hambar. 

Setiap pagi, kebiasaannya saya minum nescafe tetapi sejak kebelakangan ini rasa nescafe pun jadi lain macam. sejak daripada itu, saya bulatkan tekad untuk berhenti merokok. Niat untuk berhenti merokok sudah ada jadi saya mesti kuatkan semangat.

Banyak ujian yang saya lalui terutamanya daripada kawan-kawan yang asyik cakap “alah kejap je tu..nanti sambung merokok lg hehehe...” 

Tetapi saya kuatkan diri dan mental saya untuk buktikan kalau saya boleh berhenti (lagi pun saya dah puas dah merokok hehehe). Ada doktor cakap kalau nak berhenti merokok mestilah secara perlahan-lahan, tidak boleh terus berhenti kerana bimbang ada simptom-simptom setelah berhenti merokok seperti sakit kepala, selsema, batuk-batuk dan banyak lagi. Tetapi Alhamdulillah, saya tidak mengalami simptom tersebut mungkin kerana VIVIX telah back up saya untuk tidak merasakan simptom-simptom tersebut.

Saya mengamalkan VIVIX selama 1bulan 15hari (1botol VIVIX je). Setelah VIVIX habis, saya mengambil VITALEA secara tetap dan berterusan. Alhamdulillah sudah 2tahun saya berhenti merokok. Sekarang, saya hanya makan VITA-C sehari 1 biji sahaja.

Demikianlah perkongsian saya bersama produk Shaklee “VIVIX”.Ssemoga pengalaman saya ini boleh membantu anda-anda yang ingin berhenti merokok dan untuk jadi lebih sihat dan bertenaga..

Terima Kasih Shaklee.

Credit to: FB Supermom Shaklee Story
Klik untuk order: Vivix

Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 

ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
No ID: 1070721
6013 2862949
zaridazakaria@yahoo.com

1 comment:

  1. VaporFi is the most recommended electronic cigarettes provider out there.

    ReplyDelete

AddThis