Sunday, August 31, 2014

Cara Buat Masker Dengan Vitamin C Shaklee


Hari ni nak kongsi pasal MAGIC yang Vitamin C boleh buat...

Hari tu rakan sekerja saya tertumpah potassium permanganate(KMNO4) pekat kat tangan dia..So apa lagi kan..warna ungu gelap tu melekat lah kat jari-jari dia..dia cuba untuk basuh dengan sabun dan air tapi tak jadi papa pun...nak dijadikan cerita, datang seorang kawan lain cakap guna la vitamin C chewable (ni bukan jenama shaklee..tapi jenama lain yang hospital kerajaan beli) tu..MAGICnya kejap je hilang warna ungu tu..sental sikit-sikit je..kitorg betul-betul terkejut..tak pernah tahu pun sebelum ni..

Bila saya fikir balik, potassium permanganate tak boleh terdedah kepada udara sebab senang teroksida..Vitamin C ni pulak bersifat antioksida...so memang kena la kan..


Moral of the story..

Kalau kita konsisten tepek muka kita dengan MASKER VITAMIN C ni insyaAllah akan membantu hilangkan tompok2 gelap kat muka yang kebanyakannya disebabkan oleh radikal bebas yang perlukan antioksida untuk musnahkannya...kan3:)


Ada rakan-rakan tanya, Vitamin C shaklee ni bagus ke? 

Saya jawabla..kalau cakap bagus kan  tapi tak berkesan pada orang tu susah pulak kan..

Personally, pada saya Vitamin C SR shaklee ni mmg bagus la..kenapa ye?
 sumber semulajadi
 SUSTAINED RELEASE..ni paling penting..brand lain ade ke???


Sebotol 180biji RM92.50. (tahan 6 bulan)

Cadangan Pemgambilan:  1 biji sekali sehari.


Klik untuk order: Vitamin C SR


Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 

ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
+6013 2862949

zaridazakaria@yahoo.com
FB : Zarida Mom & Baby Shoppe

No comments:

Post a Comment

AddThis