Saturday, November 7, 2015

Produk Shaklee Mahal?

Sejak dulu lagi saya memang mengakui kualiti produk Shaklee. Produk Shaklee memang bagus tapi MAHAL GILER KOT!!!

Betul ke Produk Shaklee Mahal?

Masa nie belum kenal lagi dengan Shaklee. Tapi sekarang bila dah kenal, terjatuh cinta la pulak..memang tak pandang supplement brand lain dah:)).

Saya mula makan Shaklee semasa menyusukan anak kedua. Mase tu saya cuba Alfalfa complex. Kakak ipar yang cadangkan supplement tu tapi tak berkesan pun. Lepas tu kakak ipar cadangkan untuk add on ESP. Lepas minum ESP breast memang cepat penuh, kesannya bergantung kepada pengambilan. Bila ambil baru nampak kesannya. Kalau tak minum lambat la breast penuh. Tak dinafikan susu ibu jadi makin pekat dan anak kenyang lebih lama. Tapi 1 tin dah RM150, boleh tahan jugak kan. Last2 saya berhenti ambil semua tu sebab saya rasa macam tak berkesan untuk saya. Macam2 milkbooster saya cuba untuk survive sampai Zulfa umur setahun. Tapi sekarang saya sedar bahawa kegagalan saya dalam breastfeeding bukan disebabkan oleh milkbooster tak bagus/berkesan tapi saya yang malas nak ikut konsep demand and supply. Senang cakap, makan la pape sekali pun, kalau tak ikut konsepnya, susu badan tak banyak.

Cerita saya dan Shaklee tak terhenti disitu..

Saya dijangkiti Chicken Pox 2minggu selepas kembali bekerja selepas cuti bersalin anak ke2. Habis mc seminggu saya terus kembali bekerja. Muka tak payah cakap lah..penuh dengan parut2. Ramai yang cadangkan untuk sapu krim vitamin E Cosmoderm. Petang lepas balik kerja, saya terus pergi beli di framasi. Tapi susah sangat nak pakai sebab melekit2..nak tidur pun tak selesa. Siang memang tak boleh pakai langsung sebab lagi melekit rasenye. Lepas tu kawan sekerja cadangkan untuk beli vitamin E softgel Natopherol kat farmasi. Saya pun beli la. Dalam masa yang sama, saya mesej kak ipar bertanyakan harga Vita-E Shaklee unutk buat perbandingan harga. 
Kalau dibandingkan harga per botol, Vita E shaklee lebih mahal berbanding Natopherol. Tapi kalau dibandingkan harga per softgel, Vita-E Shaklee lebih murah sebenarnya. Tapi disebabkan nak jimat, saya beli dulu vitamin E kat farmasi. 
Alhamdulillah ada perubahan. Bila dah habis sebotol Natopherol saya decide untuk beli Vita-E Shaklee pulak. Untuk penggunaan jangka panjnag, lebih baik beli Vita -E Shaklee yang jauh lebih murah selain berasaskan bahan semulajadi yang dijamin berkualiti, selamat dan berkesan. Vita-E Complex ditambah dengan selenium yang meningkatkan lagi fungsi vitamin E. 

Kebanyakkan produk di pasaran adalah terdiri daripada vitamin sintetik dan bukan berasaskan bahan semulajadi. Sehingga kini (dah lebih 2 tahun) saya masih mengamalkan Vita E Complex setiap malam sebelum tidur kerana sifat antioksidannya yang boleh membantu memusnahkan radikal bebas dalam badan yang menjadi punca banyak penyakit.

Vita E Complex: RM149 (120biji) penggunaan 4 bulan. Kalau jadi ahli, boleh beli dengan harga jauh lebih murah.

Murah kan?

Kebiasaanya produk yang berasaskan bahan semulajadi memerlukan kos pengeluaran yang tinggi. Tetapi dengan Shaklee anda boleh membelinya dengan harga yang  murah, berpatutan dan berkualiti tinggi.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 

ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
No ID: 1070721
6013 2862949

zaridazakaria@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

AddThis