Tuesday, December 9, 2014

Rahsia Kulit Putih Berseri

Nak tahu rahsia kulit putih berseri???

Rahsianya telan VITAMIN C banyak2..tapi nak telan pun mestilah dengan ilmu. 

Kajian menunjukkan pengambilan VITAMIN C sebanyak 500mg sehari dapat mengekalkan kepekatan GLUTATHIONE dalam darah. Paras GLUTATHIONE yang rendah menyumbang kepada kerosakan sel-sel badan, sistem imun yang lemah dan penuaan. Sebab itulah penting untuk kita kekalkan GLUTATHIONE dalam badan.

Apa kaitan VITAMIN C, GLUTATHIONE DAN KULIT PUTIH BERSERI???

GLUTATHIONE sememangnya sinonim dengan kulit putih berseri..tapi kalau nak ambil GLUTATHIONE mestilah yang diambil melalui SUNTIKAN kerana pengambilan secara oral tidak diserap dengan baik oleh badan kita.

TAK TAKUT  KE NAK INJECT2 NIE???

Huhu..Baik ambil SR VITA C PLUS je..mempunyai sistem pelepasan berterusan selama 5 jam..setiap jam bersamaan 1.5 biji oren. 

Aritu ada pesakit tanya saya, 

Pesakit: GLUTATHIONE ada kesan sampingan tak?
Saya: hmm..ambil untuk putihkan kulit ke?
Pesakit: a ah..
Saya:hmm...saya tak berani nak cakap la..Glutathione mmg untuk putihkan kulit tapi kena tengok jugak campuran bahan lain dalam produk tu..

Bila pesakit tu cakap die "makan" Glutathione", dalam hati cakap, kenapa tak ambil suntikan glutathione je..baru nampak kesan..kalau ambil secara oral atau "makan", bioavailabiliti dia sikit sangat2 kerana penyerapannya di usus amat rendah..boleh dikatakan sia2 je makan, tapi tak serap dalam badan.

Tapi ramai ke yang berani ambil risiko untuk ambil suntikan Glutathione semata2 untuk putih kan kulit?

Saya??takutnyeee...

Kakak2, adik2...

Ada cara lebih selamat untuk tambahkan Glutathione dalam badan.

Mudah, senang dan murahhhhh jer...

Seperti yang saya cakap tadi, pengambilan Vitamin C 500mg sehari mengekalkan kepekatan Glutathione dalam darah.

Glutathione akan menghalang pembentukan melanin, dan menggalakkan pembentukan 'pheomelanin' yang membantu memutihkan kulit dengan memberi warna kuning atau merah jambu pada kulit.

Putih atau gelap kulit seseorang bergantung kepada jumlah eumelanin dan pheomelanin dalam badan. 

Makin banyak eumelanin terhasil dalam badan, semakin gelap warna kulit. Semakin banyak Pheomelanin dalam badan, semakin "putih" warna kulit.

Jadi, pengambilan vitamin C 500mg setiap hari boleh menghalang pembentukan eumelanin dan membantu penghasilan lebih banyak Pheomelanin.
Selain itu juga, vitamin C juga membantu dalam penghasilan kalogen dalam badan. Kolagen bukan sahaja perlu untuk kulit yang anjal, tenang dan awet muda, malah bagus untuk kesihatan rambut, kuku dan sendi.

Mungkin ramai yang cakap, Shaklee kolagen powder mahal sangat..Jadi, kalau nak jimat boleh makan Vitamin C SR secara konsisten setiap 5 jam 1 biji. Jimat dan  murah kan??

Jadi dengan mengambil Vitamin C SR, anda boleh dapat 3 kesan berikut:

ANTIOKSIDAN--> cegah kanser
GLUTATHIONE--> Kulit putih
KOLAGEN-->kulit anjal dan awet muda.

Alaa.. 

Baik ambil injection VITAMIN C je...lagi cepat kesannya..BETUL KE???

Untuk makluman, VITAMIN C nie larut air..badan kita hanya akan serap berdasarkan keperluan badan sahaja. Kalau kita ambil dos yang tinggi dalam 1 masa, lebihan dos akan disingkirkan daripada badan kita..kan membazir tu..tu yang pentingnya SUSTAINED RELEASE

Disarankan untuk ambil 1 biji SR Vita C PLUS 500mg sehari. tapi kalu nak kesan lagi cepat boleh ambil 4 biji sehari. Ada yang cakap boleh telan kesemua 4 biji sekaligus dalam satu2 masa. Tapi secara logiknya, kalau telan 4 biji sekaligus, dalam masa 1 jam jumlah dos yang dibebaskan adalah 400mg..setahu saya, badan memerlukan kurang daripada 100mg VITAMIN C dalam satu2 masa. Dos yang berlebihan akan disingkirkan dari badan. Mungkin orang lain ada penjelasan yang lebih baik berkaitan hal ini.

Tapi kalau tanya saya, saya syorkan untuk ambil 1 biji SR Vita C PLUS 500 mg setiap 6 jam. Ini adalah kerana, 1 biji SR Vita C PLUS memerlukan masa 5 jam untuk dibebaskan semua dalam badan kita. Apabila dos yang diambil telah diserap sepenuhnya baru la ambil dos yang seterusnya untuk mengelakkan perlepasan dos yang tinggi dalam satu2 masa.

Dah tahu rahsia kulit putih berseri dan kulit kekal anjal dan awet muda???

Pastikan pilih yang semulajadi, selamat dan berkesan.

SAYA PILIH SR VITA C PLUS..lebih nilai untuk wang anda.

Klik untuk order: SR Vita C PLUS



Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 
ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
No ID: 1070721
6013 2862949
zaridazakaria@yahoo.com
FB : Zarida Mom & Baby Shoppe

2 comments:

  1. Vit C shaklee mmg superb! :)

    ReplyDelete
  2. eToro is the ultimate forex broker for new and professional traders.

    ReplyDelete

AddThis