Saturday, October 25, 2014

Kanser Prostat Lagi!!!

23/10/2014: Saya baru dapat berita bahawa seorang pesakit kanser prostat yang menerima rawatan di Klinik Pakar Urology Hospital Selayang dah meninggal dunia. Setakat yang saya tahu ada lebih kurang 40 orang pesakit kanser prostat di Hospital Selayang tapi fokus saya sekarang kepada 2 orang pesakit sahaja sebab yang nie special case.

Biasanya pesakit akan datang ambil injection untuk kanser prostat setiap 3 bulan. Tapi untuk 2 pesakit nie, diorang ambil injection yang sebulan sekali sebab hormon diorang tak stable dengan injection yang 3 bulan. Sebab tu senang nak ingat 2 pesakit nie.

Bila tengok keadaan pesakit yang dah bertahun2 menerima rawatan tapi masih tidak menunjukkan sebarang perubahan yang positif, saya geram nak suggest suruh ambil Vivix nie..sampai bila nak bergantung keopada ubat hospital yang kadang2 saya fikir hanya menguntungkan company ubat je..kalau macam ubat2 untuk BPH biasanya kena ambil sampai mati. Bila saya check history patient, dia dah ambil ubat2 tu hampir 10 tahun..10tahun??? Kalau saya lah saya dah cari alternatif lain dah.

Sama jugak dengan penyakit kronik lain macam Diabetes, Buah Pinggang, stroke...sesak nafas bila tengok patient2 nie..tiap2 bulan datang ambil ubat kat farmasi satu plastik besar...ada yang kena makan lebih kurang 15 jenis ubat sehari...Saya dah kerja kat Hospital Selayang 4 tahun..maknenye diorang dah jadi regular customer saya 4 tahun dah kat kaunter farmasi tu..stress kan tengok semua nie...

Sejak kenal Shaklee nie saya dah semacam anti dengan ubat moden nie...kenapa orang tak jumpa Shaklee dan cuba Shaklee..Shaklee Selamat, Semulajadi dan Berkesan...Saya betul2 yakin dengan Shaklee..Sampai nak bagi badan kita makan bahan2 kimia nie..kenapa tak bagi yang semula jadi je kat badan kita...tak sayang ke kat badan kita nie??..huhu..

Saya harap suatu hari nnt pesakit2 saya akan jumpa, kenal dan jatuh cinta dengan Shaklee untuk kesihatan yang lebih baik..Susah untuk saya mempromosikan produk saya kat kaunter farmasi takut bertentangan dengan etika kerja saya. Saya harap dengan perkongsian saya di blog boleh membuka mata masyarakat kita yang terlalu bergantung kepada ubat hospital untuk kenal alternatif semulajadi yang lain. Saya tidak menafikan tugas doktor dalam hal nie..Kepakaran doktor adalah amat penting untuk membuat diagnosis, tetapi pilihan rawatan mestilah lebih luas.


Klik untuk order: Vivix Shaklee

Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 


ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
6013 2862949
zaridazakaria@yahoo.com
FB : Zarida Mom & Baby Shoppe

No comments:

Post a Comment

AddThis