Thursday, October 23, 2014

Vivix Untuk Pesakit Stroke


Semalam dispen ubat kat seorang makcik ni..dia ambil ubat untuk anak dia.. Dia tanya kat farmasi ada ubat cuci tak sebab anak dia ada backsore..Dia ada tanya doktor tapi doktor cakap takde. kalau di farmasi , kita ada normal saline (air garam) untuk cuci luka. Tapi apa2 ubat yang pesakit nak mesti melalui doktor.

Bila saya tengok pada preskripsi dibahagian umur pesakit, umur baru 23 tahun.. terlintas difikiran saya kenapa ada backsore??. Lalu saya terus bertanya pada makcik tersebut macam mana boleh ada backsore. Makcik tu cakap dah 7 tahun anaknya lumpuh sebab stroke..terkejut bila dengar..muda2 dah dapat stroke. Tapi betul kan, stroke ni tidak mengenal sesiapa dan usia. sesiapa je boleh kena. Semua dengan kuasa ALLAH.

Cumanya yang saya nak tekankan disini, dah 7 tahun adik tu lumpuh. Mungkin makcik tu dan keluarga dan ikhtiar macam2 cara nak sembuhkan anaknya. Ditambah lagi dengan ubat hospital. tapi sampai bila nak terus macam tu?? 




Terus terlintas difikiran saya VIVIX. Sejujurnya saya memang takde pengalaman sendiri menggunakan VIVIX ni..tapi melihat kepada bahan-bahan yang terkandung dalam Vivix ni membuatkan saya yakin VIVIX boleh menjadi alternatif terbaik untuk pesakit stroke. Vivix bertindak pada peringkat DNA. Dan boleh memperbaiki sel2 dan DNA yang rosak.
------------------------------------------------------------------------
Ikuti pengalaman Suami kepada Puan Zeti hafiza yang aktif bersukan tibe2 "lumpuh" disebabkan soft tissue injury..Alhamdulillah asbab Vivix, suami beliau kini kembali aktif bersukan..


Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.
------------------------------------------------------------------------

Tapi itu hanyalah apa yang saya fikir.,takkan saya nak cadangkan produk shaklee pada makcik tu kan..tambah2 lagi dalam waktu kerja. takut bertentangan dengan etika kerja saya sebagai pharmacist pulak..kalau jumpa makcik tu kat luar dah lama saya cadangkan dia untuk ambil VIVIX nie:)


Mahal memang mahal. Tapi apalah sangat jika nak dibandingkan dengan kesihatan kita. Bayangkan, pesakit stroke akan lumpuh dan perlu bergantung pada orang lain untuk meneruskan kehidupan mereka. kalau diambil kira kos rawatan, kualiti hidup, pengorbanan ahli keluarga yang menjaga dan macam2 lagi, kosnya lagi mahal dari sebotol VIVIX.

Klik untuk bacaan lanjut dan testimoni: Vivix dan Stroke

Ikuti perkongsian daripada Master Zura tentang Vivix, darah tinggi dan Stroke...


[ Darah Tinggi & Strok ]

Ermm hari ni nak belanja satu lagi Review..! Malas nak share. Tapi teringat pesan mentor saya.. Berdosa jika tak share. Semoga perkongsian ini memberikan sedikit manfaat.

Ok nie cerita pasal Ummie saya. Seorang ibu tunggal yang telah banyak berjasa dalam membesarkan saya. InsyaAllah tahun ni usia beliau masuk 71 tahun. Alhamdulillah sihat dan dapat melihat kejayaan anak dan cucu-cucu membesar di depan mata.

Cerita yang saya nak share adalah tentang penyakit beliau.., Ummie saya nie ada macam-macam penyakit. Dari muda sampai laa ke usia emas. Antaranya darah tinggi, jantung, pernah accident beberapa kali dan macam-macam lagi. Ok hari ni saya nak cerita pasal darah tinggi dan strok.

Beliau pernah tidak sedarkan diri dan koma lebih sebulan. Masa tu tak silap saya tengah nak ambil peperiksaan SPM. Allah sahaja tahu situasi dan keadaan pada masa itu. Masa tu ramai yang kata.., dah tak ada harapan dan sebagainya. Tapi dengan izin Allah, Alhamdulillah beliau masih bernafas hingga ke saat ini.

Darah tinggi beliau agak serius sebenarnya, dan beliau pernah masa mudanya tak silap saya terkena angin ahmar. Dan kesan dari itu, Kawasan di sebelah saraf mukanya terganggu. Dan beliau mempunyai maslah mata yang akan berkerdip tanpa henti.. Walaupun dia tidur.. Mata tu berkerdip. Sampai dulu anak-anak saya dok tanya.. "Mama, kenapa tok mie suka kenyit-kenyit mata" hahahaha.. Upss..!

Puas rawatan demi rawatan.., sampai ke pakar di Singapore. Tapi tiada hasilnya. Menurut beliau sakit dan sangat penat rasa rahang muka tu. Bila darah tinggi beliau naik. Lagi lah kerdipan itu menjadi-jadi. Saya tak pasti apa kaitannya. Lama beliau tanggung dari saya sekolah rendah rasanya. Tapi puas berubat secara moden, tradisional, akupuntur dan macam-macam lagi.. Semuanya tidak berhasil.

Nak dijadikan cerita.. Tahun lepas setelah beliau konsisten amalkan VIVIX, Masa tu rasanya baru masuk botol kedua.. Tiba-tiba dia terperasan yang muka dia dah tidak lagi berkedip. Allahuakbar.. Dengan izin Allah sakit beliau tanggung sebelum ini yang bertahun lamanya menemui penawar. 

Dan alhamdulillah.. keadaan darahnya juga semakin stabil. Malah kelihatan semakin sihat dan kuat. Dulu kalau tengok walaupun masih muda. Tapi nampak macam dah berumur. Sebab kesan dari sakit dan ubat-ubatan yang beliau makan sebelum ni rasanya. Kulit pun kering teruk dan macam-macam lagi.. Alhamdulillah.. kesihatan beliau semakin baik dan tahun lepas mampu mengerjakan umrah tanpa mengunakan kerusi roda. 

Inilah antara sebab kenapa saya sayang sangat dengan Shaklee.. Bukan semata kerana income yang lebat.. Tapi kerana saya sendiri rasakan kesan itu pada diri saya, suami, anak-anak, keluarga dan orang sekeliling. InsyaAllah ianya sangat dijamin selamat dan berkesan. 

Dan ianya banyak membantu saya dan keluarga untuk mencapai tahap kesihatan yang lebih optimun dengan izin Allah.. Alhamdulillah smile emoticon


Master Zura Betty

Sebotol 150ML RM 475

Klik untuk Order: Vivix Shaklee


Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 


ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
6013 2862949
zaridazakaria@yahoo.com
FB : Zarida Mom & Baby Shoppe

No comments:

Post a Comment

AddThis