Saturday, July 18, 2015

Turun 5kg Dalam Masa 3 Minggu.

Semalam  (9/7/15) dapat PM dari kawan sekolah. Dia cakap berat badan dia dah turun 5kg selepas 3minggu ambil multivitamin seperti yang saya cadangkan.

3 minggu lepas dia ada PM tanya tentang PCOS dan usahanya untuk hamil. Borak punya borak, akhirnya saya cadangkan untuk fokus kepada turunkan berat badan dulu. Dia cakap walaupun kurang makan tapi berat badan masih naik. Sampai dia pening kepala tak tahu nak buat apa dah.

Makan sikit tapi berat badan makin naik petanda metabolisma badan yang rendah. Metabolisma rendah berpunca daripada sel2 badan yang tidak mendapat nutrisi yang lengkap. Bila sel2 tidak mendapat nutrisi secukupnya, jadi sistem badan tak dapat bertindak secara sepatutnya. Tidak makan bukan jalan terbaik untuk kurus.

Sebab itu saya cadangkan pengambilan multivitamin sebagai first step untuk kurus. Nak kurus ke, gemuk ke, hamil ke , cantik ke semua bermula dengan langkah pertama iaitu pastikan sel2 badan kita mendapat nutrisi yang secukupnya. Bila sel2 badan sihat, sistem tubuh akan berfungsi dengan betul.
Kawan saya tanya apa multivitamin yang terbaik. Opkoslah dengan yakinnya saya cakap Vitalea Shaklee. Tapi saya tidaklah memaksa kawan saya membeli vitalea daripada saya. 

Saya hanya memberi pilihan kepada dia samada nak beli multivitamin shaklee yang selamat, semulajadi dan berkesan dengan harga RM88.75 untuk 120 biji ( penggunaan 4 bulan) atau boleh pilih mana2 produk di farmasi. Nanti boleh bandingkan harga dan kualiti ye:)).

Dia memilih untuk membeli multivitamin di farmasi berdekatan pada petang itu juga, jadi saya kongsikan dengan dia apa yang perlu ada dalam multivitamin tersebut seperti yang ada dalam vitalea Shaklee (multivitamin terbaik).  Pada saya, multivitamin Vitalea Shaklee sangat bagus dan lengkap dengan semua nutrisi yang diperlukan untuk mengatasi masalah beliau.

Alhamdulillah..tak dapat jual produk pun dapat berkongsi ilmu yang bermanfaat pun dapat pahala kan..semoga jadi saham di akhirat nanti.
Sekarang dalam misi untuk regularkan period pulak :))

Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 

ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
No ID: 1070721
6013 2862949

zaridazakaria@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

AddThis