Thursday, July 2, 2015

Vivix Untuk Pesakit Buah Pinggang

Minggu lepas buat MTAC DM. Salah seorang pesakit diabetes yang dirujuk kepada saya adalah seorang makcik yang ditemani anak lelaki. Makcik tu cakap, anak lelaki dia lepasan universiti, ada ijazah, tapi sanggup korbankan ijazah yang dia pegang semata2 untuk menjaga dia yang tengah sakit. Makcik tu cakap, semua ubat2 anak dia yang jage. Insulin pun anak yang tolong suntik. Sejuk perut mak mengandung kan:)).

Sembang punya sembang, baru tahu makcik tu pernah ambik Vivix Shaklee. Tapi dia cakap "tak berkesan pun..Dah abis sebotol takde rase bertenaga pun..dah la harga rm 400++ sebotol. "

Saya terkedu jugak dengar luahan makcik tu.. setahu saya Vivix sangat2 la bagus kerana ia mengandungi Resveratrol yang mempunyai antioksidan yang tinggi dan bertindak pada peringkat DNA.

Selain Diabetes tak terkawal, makcik tu jugak adalah pengidap End stage renal disease dan perlu menjalani dialisis 3 kali seminggu. Makcik tu mengadu penat sangat buat dialisis..badan pun rasa lemah..hanya tunggu masa nak mati je..sampai tahap macam tu makcik tu fikir..


Saya terangkan kepada makcik tu tentang kepentingan dialisis. Dalam bahasa mudahnya, dialisis adalah untuk cuci darah sebab buah pinggang yang sepatutnya berfungsi untuk menyingkirkan semua bahan buang tak boleh berfungsi dengan cara sepatutnya. Kalau skip dialisis, jawapnya, racun2 akan berkumpul dalam badan.


Menjawab kepada aduan makcik tadi tentang ketidakberkesanan Vivix, saya kongsikan kepada makcik dan anaknya testimoni kawan baik sendiri yang menggunakan Vivix.


Dia juga seorang pharmacist. Dia ambil vivix sebab masalah kulit eczema. Alhamdulillah, eczemanya berkurang dengan pengambilan Vivix yang berterusan.


Ayahnya pula disahkan oleh doktor mengidap ESRD dan perlu menjalani dialisis kerana kandungan asid urik yang tinggi dalam darah. Tapi, ayahnya enggan mengikut saranan doktor. Ayahnya mengambil keputusan untuk mencuba Vivix seperti yang dicadangkan oleh anak2nya. Alhamdulillah, setelah konsisten mengambil Vivix 2-3minggu, keputusan darah menunjukkan terdapat perubahan positif yangmana jika pada mulanya ayahnya sepatutnya menjalani proses dialisis, sekarang kidney diseasenya berada pada tahap 3. dan dah tak perlu buat dialisis lagi:)). Bukan itu sahaja, paras asid urik dalam darah juga makin turun.

Berbalik kepada cerita tadi, makcik tu dah tak percaya dengan keberkesanan vivix. Dan seolah2 memperlekehkan Vivix yang pada saya ia adalah "tonik ajaib". Mane taknya, ade ke supplement lain yang boleh bertindak diperingkat DNA..Ade ke?

Saya sedaya upaya cuba untuk mengembalikan kepercayaan makcik dan anaknya tentang Vivix. Pada saya, kita tak boleh mengjangkakan sesuatu supplement menunjukkan kesan dalam masa yang singkat. Mungkin masa yang lebih lama diperlukan bergantung kepada tindakbalas badan kita terhadap supplement. Takkan la, sakit dah bertahun2 tapi mengharapkan kesembuhan dalam masa beberapa minggu sahaja kan?


Saya cuba untuk memujuk makcik tadi untuk mengambil semula Vivix secara konsiten kemudian bandingkan keputusan darah sebelum dan selepas terutamanya paras creatinine dalam darah yang penting dalam menentukan tahap kerosakan buah pinggang. Vivix bukan sahaja bagus untuk penyakit buah pinggang tetapi juga bagus untuk diabetes tak terkawal. Untuk diabetes, parameter yang boleh dibuat perbandingan adalah HbA1c.


Haaaa..mesti yang fikir saya bersusah payah pujuk makcik tu sebab saya nak jual produk saya kan??


Saya berkongsi kebaikan Vivix bukan sebab saya nak makcik tu beli vivix dengan saya taw. Kalau nak tahu, makcik tu tak tahu pun saya jual Shaklee. Saya tak pernah cakap kat mana2 pesakit pun yang saya nie Distributor Shaklee..saya hanya cakap "Saya pun ambil Shaklee".


Jujur saya katakan, saya rasa bahagia bile berkongsi. Dan saya rasa sangat2 bersalah kalau saya tak beritahu semua orang betapa bagusnya Vivix nie..Saya harap, dengan izin Allah keajaiban akan berlaku pada makcik tu setelah mengambil Vivix semula.

Kenapa saya cakap 'keajaiban"???

Ramai pesakit dialisis yang menganggap dialisis adalah penamat untuk segalanya..hanya menunggu masa untuk mati sahaja..


Kalau ayah kawan saya boleh menyelamatkan dirinya daripada dialisis dengan pengambilan vivix (dengan izin Allah), tidak mustahil makcik tu pun boleh kembali sihat tanpa perlu menjalani dialisis lagi.. tak salah untuk mencuba kan..Allah sukakan hambaNya yang berusaha.


Dalam perubatan moden, ubat2 yang diberikan kepada pesakit lebih kepada untuk merawat komplikasi daripada ESRD dan untuk memperlahankan perkembangan penyakit ke arah yang lebih teruk. Tetapi saya percaya, semua penyakit ada ubatnya. Kita sebagai manusia hanya perlu berusaha. Dan yakinlah ilmu Allah nie tersangat luas dan mungkin tak terjangkau dek perubatan moden..


Untuk entry seterusnya saya akan kongsikan jurnal yang menyokong kebaikan Resveratrol yang terkandung dalam Vivix. Yang pastinya, jurnal yang akan saya kongsikan nanti bukan dikeluarkan oleh Shaklee sendiri tapi dari penyelidik lain yang takde kaitan dengan Shaklee..takut nanti bias pulak kan:))

Klik Untuk Order: Vivix

Masih ada harapan untuk sembuh jika kita berusaha...InsyaAllah.


Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 


ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor

No ID: 1070721

6013 2862949

zaridazakaria@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

AddThis