Sunday, November 9, 2014

Sihat Tanpa Ubat..Mencegah Lebih Baik daripada Merawat




Boleh ke sihat tanpa ubat?

Kalau badan sihat, nutrisi harian pun cukup, InsyaAllah kita boleh sihat tanpa ubat.

Ubat digunakan untuk merawat penyakit dan diambil masa sakit sahaja, tetapi supplement untuk mencegah penyakit dan boleh diambil bila2 masa.

Ubat adalah bahan kimia yang boleh mengubah fungsi biokimia dalam tuibuh untuk menghapuskan penyakit.

Supplement membekalkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan bagi membina sel, tisu, enzim serta tindakan biokimia tubuh. Ia membantu mencegah dan mengawal punca penyakit terutamanya yang disebabkan oleh ketidakseimbangan nutrisi.

Mencegah lebih baik daripada merawat..



Kisah Saya dah Shaklee.

Dulu kalau anak demam selalu bagi supp paracetamol atau supp voltaren je terus..nak bagi syrup paracetamol diorang memnag taknak..



Sekarang bila diorang demam, saya kasi OMEGAGUARD + sponging je (unless temp>39ÂșC)

Dulu2 kalau dorang batuk doktor kasi antibiotik terus ganti dengan NUTRIFERON..sbb kompem2 dorg tak boleh minum dan habiskan antibiotik tu..bahaya kalau minum tak abes kan..nanti resistance lagi teruk..

Kalau husben demam saya bagi je vitamin C 2 biji + omegaguard. Pastu bancuh nutriferon dgn performance drink..biasanya sekali makan dah ok..insyaAllah..

Untuk saya..alhamdulillah dah lama tak sakit..kalau mc pun sbb food poisoning..saya dah lame consume supplement shaklee..mungkin tu yg membantu kuatkan sistem imun saya..ibu mesti sentiasa sihat..baru boleh jage yang lain:).

Shaklee Effect yang banyak memberi kesan kepada saya adalah berjaya menyusukan anak ke2 saya Zulfa sehingga setahum berbanding anak pertama saya Athirah sempat breastfeed untuk 3 bulan sahaja..Alhamdulillah dipertemukan dengan double milkbooster ESP + Alfalfa Complex...banyak membantu saya sepanjang perjuangan menyusukan Zulfa..InsyaAllah untuk anak ke3 akan diteruskan juga dengan double milkbooster nie bersama2 supplement shaklee yang lain..





2 Nov 2014:


Buat kali pertamanya sepanjang mengandung anak ke3 nie (dah 35mggu) terkena kejang kaki masa tidur..kompem la menjerit kesakitan kan...hanya ibu2 je yang pernah rasa kan:))



Nasib baik suami takde sakit jantung..kalau tak dah lama kene heart attack sbb tibe2 dgr isteri menjerit kan..bertindak mengikut arahan..tolak ibu jari kaki ke depan..Alhamdulillah..hilang kejang:))

Tiap2 malam sebelum tidur tak pernah lupe utk telan ostematrix 2 biji..

Ostematrix memang banyak membantu..mencegah kejang kaki, tidur lebih lena dan hilangkan sakit2 badan..b***k pun lawas je..

Itulah shaklee effect saya..masa mengandungkan athirah dan zulfa dulu selalu sangat kena kejang kaki..tiap2 malam boleh dgr jeritan saya kot:))

Sekarang tiap2 hari membuang..kalau dulu seminggu sekali pun susah..sy mmg pengidap sembelit yang kronik..memang selalu la kene beli supp bisacodyl atau enema tu..kadang2 ambil Tab Bisacodyl..sampai satu tahap saya rasa supp dan enema tu dah tak berfungsi dah untuk saya..tapi sekarang Alhamdulillah tidak lagi dengan OSTEMATRIX.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 Nov 2014:

Walaupun dah ambil 2 biji Ostematrix sebelum tidur, saya masih mengalami kejang kaki pada waktu malam. Saya cuba mencari punca mengapa terjadinya kejang kai di internet. Melalui pembacaan saya, faktor utama adalah kekurangan kalsium dan berat bayi dalam kandungan yang makin bertambah. Jadi, saya mengambil keputasan untuk naikkan dos Ostematrix saya kepada 4 biji sebelum tidur..Alhamdulillah..kejang kai dah tak menyerang saya lagi (9/11/2014).


Pilihan ditangan anda.

Nak sihat ke Nak Sakit?
Nak dadah sintetik ke Nak Supplement Semulajadi?


Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 
ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
No ID: 1070721
6013 2862949
zaridazakaria@yahoo.com
FB : Zarida Mom & Baby Shoppe

No comments:

Post a Comment

AddThis