Saturday, June 27, 2015

Berpuasa Tapi Masih Cergas dan Bertenaga Dengan Shaklee

Alhamdulillah..dah 10 hari b kita berada dibulan Ramadhan. Ramadhan kali nie agak berbeza. Tak seperti tahun sebelumnya, saya pasti bangun awal untuk sediakan heavy meal untuk sahur. Tapi kali nie, badan rasa terlalu penat. Tidur pun tak berapa lena sebab si kecik asyik merengek2. Selalu jugak la lambat bangun untuk sahur. Lagi 10 minit nak Subuh baru terjaga. Kelam kabut dibuatnya. Nasib baik ada performance drink..shake2 je then terus minum. 1 untuk suami, 1 satu untuk saya. Lepas tu telan beberapa biji kurma. InsyaAllah..masih boleh bertahan hingga ke waktu berbuka.

Suami saya bukanlah pengguna tegar Shaklee macam saya, tapi untuk puasa kali nie, suami awal2 lagi dah suruh restock performance drink untuk bekalan Ramadhan kali nie. Nampak sangat Performance nie penting untuk bagi tenaga masa puasa nanti kan:)). Susah taw nak dengar suami puji keberkesanan produk Shaklee nie.

Selain untuk puasa, biasanya kalau suami mula rasa sakit2 badan nak demam, dia mesti mintak bancuhkan performance drink untuk dia. Alhamdulillah..demam tak lama.

Apa yang best sangat Performance drink nie?

Performance drink dilengkapi dengan:
1) Elektrolit penting  seperti potassium, kalsium, sodium, fosforus, florida dan magnesium untuk mengekalkan cecair badan.
2) karbohidrat ringkas seperti glukosa dan fruktosa yang mudah diserap dan memberi tenaga segera.
3) karbohidrat ringkas seperti maltodekstrin untuk melambatkan penyerapan dan bantu membekal tenaga secara berpanjangan dan ketahanan.

Best tak? best tak?

Bagi saya pulak, saya memang mewajibkan diri saya untuk ambil performance drink semasa sahur untuk mengelakkan dehidrasi kerana saya perlu konsistenc mengepam di siang hari semasa waktu bekerja. 

Lagi bagus kalau ambik Set mighty 3 gem:))
Klik untuk order: Mighty 3 gem

Hubungi saya untuk maklumat lanjut : 


ZARIDA ZAKARIA
Shaklee Independent Distributor
No ID: 1070721
6013 2862949
zaridazakaria@yahoo.com

No comments:

Post a Comment

AddThis