Friday, June 12, 2015

Shaklee National Conference 2014/2015: Mimpi Itu Percuma

7 Jun 2015:

Rakan2 sid (shaklee independent distributor) sibuk duk update status pasal National Conference Shaklee 2014/2015 yang telah berlangsung sekarang 6-7 Jun 2015. Setiap tahun akan berlangsung Shaklee National Conference (NC) bagi menghargai kerja keras sid sepanjang cycle setiap tahun. Kali ini NC berlangsung di MIECC Mines Exhibition Centre. Bagi sid yang layak, mereka berpeluang untuk mengikuti local trip yang 100% ditaja oleh Shaklee. Mereka berpeluang untuk menginap di Palace of The Golden Horses. Best kan :)).

Bila dah terjebak dengan Shaklee nie, ade yang terpaksa menginap dihotel mewah  6 bintang, ada yang terpaksa terima award dari shaklee atas usaha yang tak putus2 untuk cycle lepas, ada yang terpaksa menerima tajaan local trip daripada shaklee ditanggung 100% untuk 1 family, ada yang terpaksa terima kejutan bila check in tempat penginapan..masuk bilik hotel ada surprise daripada shaklee pulak..dapat sekotak shaklee collagen powder (bernilai RM300)..shawl Burberry..dapat elaun makan..makan di hotel dapat, elaun makan pun dapat.. Semua tu percuma je taw..sape taknak bende free kan..terasa SID sangat2 diraikan oleh pihak Shaklee.

Banyaknya terpaksa buat selepas berjaya dengan bisnes shaklee nie kan :))

National Conference Shaklee 2014/2015 Highlight from iReach HD on Vimeo.

Melihat gambar2 yang rakan sid upload kat fb, saya terbayangkan saya dan keluarga berada ditempat mereka. Terbayang penat lelah sid dah berjaya sehingga melayakkan mereka ke sana dan mendapat pengiktirafan daripada Shaklee. Daripada riak wajah yang penuh dengan senyuman, saya percaya disebalik semua itu mereka sudah bayar dengan pengorbanan yang tak ternilai. Bukan senang nak senang kan..semua perlukan usaha dan keizinan dari Allah yang Maha Pemberi Rezeki.

Saya???

Masih berjuang untuk mencapai semua tu..usaha saya masih belum cukup untuk melayakkan saya untuk dapat semua pengiktirafan itu..InsyaAllah..Semua itu akan jadi milik saya suatu hari nanti. Saya akan capai semua tu dalam cycle 2015/2016. Menerima award bersama2 suami dan anak2..turun naik stage ambil paling kurang 3 award dalam satu cycle, pegang replika kunci kereta sebagai simbolik Car Bonus, Dinner di hotel mewah, menginap di hotel 6 bintang.. Ya Allah, hari itu pasti tiba..

Dan yang paling penting car bonus..bila dah dapat car bonus boleh dikatakan kita dah berpencen dengan shaklee. Tapi rezeki takkan datang bergolek. Semua tu perlukan usaha keras dan tak putus2..tiada yang mustahil bagi Allah. Dan Allah suka akan hamba2Nya yang berusaha. Semoga dipermudahkan segala urusan.

Best kan Shaklee..setiap keringat yang dicurahkan dihargai..Shaklee tidak pernah gagal membayar bonus kepada sid yang layak setiap pertengahan bulan. Setiap tahun diadakan pula NC untuk meraikan sid yang berjaya mencapai target mereka.

Jangan tak tahu ye..Shaklee nie  bisnes mesra keluarga. Naik stage ambik award pun boleh bawak anak. Aktiviti untuk anak2 juga disediakan sepanjang NC. Pihak pengurusan Shaklee sangat2 menitik beratkan sensitiviti Islam. Tiada sesi bersalaman antara lelaki dan perempuan. Ini yang saya suka sangat dengan Shaklee. Kalau tengok, ramai Master Coordinator Shaklee yang bertudung labuh dan ada yang berniqab. Bahagia je tengok kejayaan orang Islam. Kita perlu kaya dan berjaya untuk membantu ummah. Tu yang buat saya bertambah sayang dengan Shaklee.

Selain tu jugak, pihak pengurusan Shaklee menyokong penuh penyusuan susu ibu. Di NC ini, mereka juga sediakan bilik khas untuk ibu2 menyusukan bayi. 

Walaupun saya tak pernah jumpa upline2 saya face to face, tapi kitorang ada secret group yang diterajui oleh leader2 hebat untuk memberi bimbangan berterusan kepada kami sebagai downline. Yang paling saya teruja dengan  secret group ini adalah, kitorang ada "master checklist" yang lengkap dengan pengisian rohani yang menjadi tunggak kepada kehidupan kami sebagai SID yang ingin berjaya dunia dan akhirat. Nak tahu lebih lanjut pasal "master checklist"? Meh join kami dulu:)).

Saya tak pernah terfikir untuk terlibat dalam semua nie. "Master checklist" banyak mengubah rutin harian saya. Dan kini saya yakin rezeki semuanya dari Allah. Hanya dia tempat kita bergantung. Dan perancangan Allah adalah yang terbaik. Yang penting kita terus berusaha tanpa kenal putus asa.

Saya sudah jatuh cinta dengan Shaklee. Takkan pernah berpaling. Kini dan selamanya.

Anda bila lagi?

No comments:

Post a Comment

AddThis